Wednesday, February 8, 2012

tITiK pERubHAn......




assalamualaikum....
pe khabar sumer....
hope sihat2 senentiasa....
moge kehidupan antum2 sumer diberkatiNya....

hari ini sedang ak dok lelepak ak mule terpikir pasal isu titik perubahan
sebenarnye ak dah lame memikirkan pasal perkara ni...
dari sehari ke sahari aku memikirkan isu ini.....
ak nak tulis kat blog aku rase ak belom sesuai utk menulis mende ni...
tp hari ini ak coretkan jua coz ak rase sumer orang x perfect...
so sharing is caring kan.....
so apa yang aku maksudkan "titik perubahan = changing point" ni.....
dari definisi aku, ia bermaksud titik tolak penghijaran diri kita dari sesuatu yg negatif kepada sesuatu yg positif.....
(mungkin pada dasarnya aku x layak menulis pasal hal ini, tp like i said juz for little sharing)
jadi aku kecilkan lagi definisi aku tadi....
ia juga bermaksud perubahan dari diri kita jauh dari Pencipta@ALLAH kepada dekat kepadanya......



aku yakin hampir sumer manusia yg bergelar orang Islam ada memikirkan utk berubah menjadi hamba ALLAH yg bertakwa
tapi persoalan yg menjadi tanda tanya pada diri mereka ialah........"BILA"
hal yg sama sebenarnya berlaku pada diri ini sendiri
ada sesetengah menjawab dengan nada selamba
1."nanti la ak dah tua nanti"
2."nanti la bila aku dah nak kahwin"
3 'nanti la bila aku dah kerja, skang time belajar, time to enjoy"
4. dan pelbagai lagi



namun....
sedar atau tidak bahawasanya masa sebenarnya terus berjalan
bermakna kehidupan seharian kita makin jauh dan usia kita makin meningkat serta paling penting kita makin dekat kepada "ajal" kita....
jadi....
bagaimana kalau kita x sempat tua
bagaimana kalau kita x sempat kahwin
bagaimana kalau kita x sempat kerja
then
time bila kita nak berubah.....
itu yg nampak secara nyata.....
sekarang cube kita renung dalam2 pada diri dan sekeliling
berapa umur kita yg sudah kita jangkaui.....
setiap saat ianya bertambah dan titik perubahan yg dulu kita canangkan dah makin dekat
jadi bilakah waktu sebenarnye untuk kita berubah.....
ingat kawan2 sumer.....
selagi kita tidak meletakkan titik perubahan kita dari sekarang....
pastinya amat sukar untuk kita meletakkan titik itu selepas ini...
kenape?????????
sebab kita pasti akan senentiasa disibukkan dengan hal2 dunia yg mana akhirnya mengheret kita untuk mengabaikan titik perubahan kita....
so.....
marilah kita sesame meletakkan titik perubahan itu sekarang....
kerna mungkin tiada lagi esok buat kita...
wasalam....

No comments:

Post a Comment