Sunday, May 15, 2011

sELamaT hAri GurU...

assalamualaikum....
bersempena Hari Guru hari ini....
saya ingin mengucapakan jutaan terima kasih buat semua guru2 saya....
tanpa mereka nescaya seorang budak lelaki bernama Mohd Saufiq B. Md Desa ni..
tidak akan berada di UniSZA ini pada hari ini..
jika tidak kerana mereka juga...
nescaya tidaklah mampu utk diri ini bergelar seorang pelajar perubatan...
dari seorang budak kampung yang kemudiannya berpindah ke bandar dan menjalani hidup sebagai budak bermacam perangai....
seterusnya kepada budak sekolah asrama bermasalah.....
sudah tentu akan menjadi salah seorang samapah masyarakat sahaja diri ini...
jadi saya tributekan ucapan ini tidak sekadar hanya guru2 disekolah bahkan kepada semua guru nan mengajar saya secara tidak langsung dalam mengenal erti hidup....
jasamu begitu agong
pastinya tidak dapat ku balas...
tribute ini juga teramat saya ucapkan kepada kedua ibu bapa saya...
saya pasti apabila disebut HARI GURU.....
nescaya semua orang kebanyakannya hanya merasakan ianya hanya kepada guru2 sekolah mereka shj.
namun dalam tidak sedar.....
guru pertama dalam kehidupan kita manusia (yg beribu bapa).....
adalah kedua orang tua kita....
mereka telah mengajar kita banyak perkara yg mana membolehkan kita belajar lebey jauh...
jadik...
di sini....
sekali lagi saya mengucapkan
" SELAMAT HARI GURU
JASAMU MU AMAT KU KENANG
MOGA2 ALLAH MEMBALAS SYURGA TERATAS BUATMU"

sekian....
wasalam

No comments:

Post a Comment