Friday, December 30, 2011

aKu InGIn CoUPLe...

assalamualaikum..
pe khabar rakan2 sumer.....
semalam ak teringin nak update blog coz boring sesangat...
tp xde idea....
so ri ni ak dok ngah boring tetibe ade "spark" nak tulis pasal mende ni....

herm....
isu ni sememangnyew sangat "HOT" dikalangan remaja@awal dewasa.....
sebegitu jua dengan si penulis......
namun....
disini saya ingin meluahkan tentang isu ini yg kini saya rasakan....
aku melihat dari persekitaran aku skang....
de antara rakan2 ak sibuk bercouple.....
mmg bez tgk diorg coz cam de org caring pasal kite "the special one la"..(parent laen cter)
tp semenjak 2..3...menjak ni....
ak cam kurang enak melihat perkara ini.....
serius ak x menghalang orang bercouple......
tapi ak x menghalalkan jua....
tp ak benci tgk pasangan ni dok kluar date...
masej dari pagi sampai ptg...
kalu kluar kekadang sampai pegang tangan....
mengedik sana...
mengedix sini....
serius ak mual tgk sumer 2....(even dulu ak pernah terjebak ngan mende camni..but become history now).....

aku dok terpikir.....
kenape perlu diorg wat sumer mende 2...
katekan ditakdirkan diorg berjodoh n kawen.....
ape lg korg nak sembang ngan teman korg 2.....
then ape lagi yg tinggal utk korg merasekan "bahagianya dapat pegang tangan die" dengan halal bahkan orang melihat merasa sejuk mata memandang korg berbuat demikian.....
(perghh...ayat cam org dah kawen)
sumer 2 dah x bez coz korg dah pernah buat time korg couple dlu....
2nd situation...
kalu la korg x berjodoh....
x ke satu hari ini bile de konflik boleh tercetus sesuatu cam.....

"ak x percaya sangat la kat bini/laki ak tu...dulu pown die stady je kuar ngan ak senyap2 sorok dari our parent ...."

"then betol ke laki/bini ak 2 overtime or die pasang laen...kalu dulu rilek je die kluar tetengah malam sorok dari parent and friend die"

so ayat2 camni boley terjadi kowt...x mustahil.....

so.....
ak kat sini bukan nak kate XYAH COUPLE.....
ak pown x kate JOM COUPLE.....
tp ak rase as long niat korg nak bercintan 2 demi ALLAH SWT (kalu demi ALLAH kompom x kuar date kan, x pegang tgn dia kan, x mesej2 ngan dia kan, N x wat sumtink lara ngan dia kan)
bagi ak aku teringin nak bercouple tp bukan utk ak jadikan teman ak kluar date, tpt ak bermanja2 ketika belom kahwin, tpt ak nak "merenyam"...
tapi utk ak jadikan seseorang yg bakal ak jadikan ISTERI ak.....
so aku juz nak meng"kompom"kan...bahawasanya bila ak sudah bersedia nak berumah tangga agar die yg sedia utk ak sarungkan cincin....
utk ak jadikan temanku diSYURGA nanti.....

so ape yg ak nak tegaskan kat sini....
secara literalnya..ak x suka couple...(maksudnya couple remaja skang ni)..he33
lalala....

that all...
wasalam.....

p/s: kalu ak x laksankan ape ak tulis ni mintak maaf bebanyak...tp ak juz nak berkongsi or nak meluahkan ape ak rase jew.....ak bukan INSAN yg SEMPURNA...so kalu aku buat salah tolong tegur dan jangan hanya menilai.....jzkk

No comments:

Post a Comment