Friday, November 18, 2011

istiqamah....

assalamualaikum..
pe khabar sumer....
moge2 sihat hendaknyew.....
herm....
hari ni ak xde idea nak tulis bende extravaganz sgt....

then tetibe de ide nak nulis pasal istiqamah....
ramai manusia yg dalam hidup die, die berubah..
yang mana dari dulunya malaz jadik rajin
dulunya susah solat jd senang solat
yg dulunya kedekut jd kaki infak
yg dulunya bz body jd penasihat kebaikan
yg dulu zalim jd baik
dan banyak lagi...
namun tidak dilupa ada juga yg sebaliknya....
.....
tp disini isu negative (yg sebaliknyaw) 2 kite letak tepi...
skang saya teringin nak menulis pasal yg positive 2......

mmg diakui.....(buat diri ini sendrik)
mmg banyak yg saya sudah berubah(bukan puji diri k)
namun saya tetap bukan insan yg sempurna dan hanyalah lebih baek dari yg sebelumnya...
jangan di samakan@di compare antara saya dan insan lain(buat yg mengenali lah..kalu x kenal camne nak compare kan)
saya masih seorang yg agak teruk dan sangat x sempurna (namun saya mengaku yg saya lebey baek dr diri saya yg sebelomnya).....

segala perubahan ini berlaku kesan dr faktor sekeliling....
dan saya amat menggemarinya.....
namun......
berbalik kepada isu diatas.....
saya x mampu untuk istiqamah@mengekalkan perubahan ini.....
mmg benar bak kata pujangga

"berubah itu mudah,
tetapi mengekalkan perubahan itu payah"

saya masih tercari2 kekuatan untuk mengekalkan perubahan ini......
dan sekaligus meningkatkan lagi kepada sesuatu yg lebey positive...
saya x mahu kembali kepada diriku yg lame......
mmg enjoy that time.....
tetapi in future, nauzubillah.......TUHAN saja yg tahu.......

hope ak diberi hidayah dariNYA....
untuk ak melakukan perubahan TOTAL atau setidaknya melakukan perubahan SUBTOTAL
(yg mana diharap ia menjurus kepada perubahan TOTAL).....

sekian sahaja dari saya.,....
wasalam....

No comments:

Post a Comment