Saturday, October 8, 2011

Penulisan yg melampau vs solution

Assalamualaikum
Awal kata saya untuk post ni....
Saya menyusun 10 jari ekoran penulisan n perlakuan saya yg telah menguris hati pelbagai pihak...
Mmg saya menulis itu tulus dari hati namun ianya ketika saya dihantui perasan marah yg berkobar...
Saya akui perbuatan itu mmg tidak matang....
So saya mengakui semua yg terjadi dan segala kekecohan yg tercetus ini adalah disebabkan oleh mulut saya yg agak lantang...

Namun harus diingat..
Perbuatan saya ini adalah utk kebaikan semua..
Hal ini juga bukan kerana kepentingan diri saya sendiri...
Sikap pihak disana yg sukar utk brrtolak ansur demi mencapai kata sepakat yg lebih positif...

So saya telah berfikir pabjang akan permasalahan ini....
Jadi secara kesimpulan masalah itu sebenarnya berpunca dari saya..
Bermakna sayalah masalah...
Jadi bagi menghidarkan masalah, kita harus menyelesaikan atau menyingkirkan masalah itu...
So dengan kata mudah, saya akan keluar dari persatuan tersebut...
Tp jgn gusar, kerna saya akan tetap memBAYAR YURAN persatuan seperti mana telah DIPERSETUJUI.....
Saya anggap ia sebagai amal jariah dr
Diri ini....
Segala aktiviti yg dilaksanakan mungkin akan saya abaikan melainkan jika ia mengganggu atau menjatuhkan martabat persatuan...
Jadi akan saya sertai secara rela hati...

Sekian sahaja dari saya
Semoga semua pertelingkahan yg terjadi akan selesai...

Wasalam

P/s: ak insan x sempurna

4 comments:

  1. Sebenar bkn salah ko sorg dlm kes ni, mt n ajk pn slh jgk...mgkin wktu tu kami agk brkeras...lps da jd mcm ni bru sdr...insyaallah kadar yuran tu akn diturunkn...biasela tu bile ade mslh dlm hidup nh...xkn nk happy je kan, xbrmkne hidup sbnrnye tnpe mslh...mse ni la nk latih dri kte utk selesaikan mslh dgn cre yg brhemah...k la, peace no war...^^

    ReplyDelete
  2. ha33...
    that is a very positive comment...
    manusia are not perfect even a prefect...
    i.a all this problem will solve

    ReplyDelete